Agenda:

gr. 7-8

donderdag 21 mrt:
-OPEN DAG
-internationale dag tegen racisme en discriminatie.

23 mrt:
pleinschoonmaak (is ipv 7-12 en 6-4)
tijd: 9.00 – 12.00 uur
families Klos, Daniels, Kalthof, Skoczen, Holman, Klarenbeek, Rhee en Bakker.

Na een heerlijke vakantie gaan we weer met frisse moed de lente tegemoet!
Juf Janny is weer volledig aan het werk en juf Geertje heeft het team ook weer versterkt met haar terugkeer.

Bericht van Ina

Beste kinderen, ouders, teamleden en andere nieuwsbrieflezers,

Via deze nieuwsbrief laat ik jullie weten hoe het met ons gaat tijdens mijn verlof.
Op 25 januari is onze dochter Tess geboren. Ze woog 3600 gram en kwam kerngezond te wereld. Het gaat heel goed met ons. Tess groeit als kool, ik was snel weer fit en wij genieten als gezin enorm van ons wonder.
Ik wil iedereen die een kaartje, bericht of presentje heeft gestuurd of op een andere manier met ons heeft mee geleefd, hartelijk bedanken. De aandacht en post is overweldigend. De tekeningen van de leerlingen van De Rolpaal en alle kaartjes hangen aan het plafond boven de wieg van Tess.
We komen een keer op school langs om beschuit met muisjes te trakteren, wanneer Tess toe is aan een lange autorit.

Veel groeten van Ina

Oproep en spelregels Damtoernooi Rolpaal & Schutsluis

Het is bijna zover. Er wordt al druk geoefend in de school voor het dammen. Klik hier voor de spelregels. De spelregels komen van  www.jijbent.nl/spelregels/dammen.php.
De wedstrijden beginnen om 13.30 uur. We rekenen op een sportieve, gezellige middag en vooral veel damplezier! Team van de Rolpaal
Maak er een mooie middag van met spannende wedstrijden, succes!
Zijn er nog ouders die ons die middag even willen helpen met het verzorgen van drinken en wat lekkers?

Luizenpluizen
Vandaag is er weer gecontroleerd. We zijn luizenvrij en willen dit graag zo houden. Dus toch nog een dringend verzoek aan u om thuis te blijven controleren.

Speelgoed
Als er speelgoed van huis meegenomen wordt naar school, mag dit niet geassocieerd kunnen worden met wapens. Deze regel hanteren we ook voor knutselwerken. We werken aan ‘een vreedzame school’ waarin dergelijk speelgoed niet passend is. We rekenen op ieders medewerking hiervoor.

Schoonmaakproject
Groep 6-7-8 doet dinsdagmiddag 12 maart mee aan een schoonmaakactie, waarbij de leerlingen de buurt ingaan om zwerfafval te verzamelen.
De leerlingen maken de buurt netjes en het team gaat deze twee weken in school opruimen.

MR en GMR
U kunt de verslagen van de laatste vergadering op de website vinden of
klik hier voor MR-verslag.
klik hier voor GMR-verslag.

Rectificatie Lentepodium 10 maart
In de vorige nieuwsbrief staat dat de kinderen optreden tijdens het Lentepodium, maar dit blijkt niet meer zo te zijn i.v.m. het ontbreken van een muziekjuf. Daarom is er nu bij groep 3 en 4 op de Schutsluis en de Rolpaal een knutselles, ter voorbereiding op het Lentepodium. Tine Nouwen van de organisatie het Lentepodium heeft gezegd dat ieder kind wat een zelfgemaakte pruik maakt gratis toegang heeft.

De vreedzame school
De meisjes van gr 5, 6 en 7 vormen samen een ‘girl-power’ groep. Deze groep maakt zich sterk om ervoor te waken dat er geen kinderen buitengesloten worden. Eens per week bedenken ze strategieën om elkaar bij het schoolleven te blijven betrekken en oefenen dit met elkaar.

Open Dag op 21 maart
Op DONDERDAG 21 maart houdt onze school Open Dag. Dit valt in een actieweek van al het openbaar en neutraal bijzonder onderwijs. In deze week willen we laten zien welke toegevoegde waarde het openbaar onderwijs heeft. Het openbaar onderwijs is er namelijk voor IEDEREEN, ongeacht levensbeschouwing, godsdienst, politieke gezindheid afkomst of geaardheid. Het thema van deze week is dan ook: 'Ik ben welkom!' Het sluit mooi aan op de internationale dag tegen racisme en discriminatie www.dagtegenracisme.nl die ook op de 21ste is.
Uiteraard is op de Open Dag IEDEREEN welkom om een kijkje te nemen in onze school.
Voorafgaand verspreiden wij dit jaar in plaats van een schoolkrant een folder.

Feestavond op vrijdag 19 april
De jaarlijkse Feestavond staat vast al in uw agenda. Dit is misschien wel hét hoogtepunt van het jaar. De hele school werkt dan aan een theatervoorstelling die we opvoeren in De Ploats.

We hebben uw hulp hard nodig en daarom zijn dit belangrijke data om te noteren:
Woensdagavond 10 april vanaf 19.00 uur komen ouders op school om te helpen met het maken van decorstukken e.d.
Donderdagavond 18 april vanaf 19.00 uur komen ouders in De Ploats helpen met het opbouwen van het podium en het klaarzetten van de stoelen.
Vrijdagmorgen 19 april is de première. Ouders die 's avonds bij de voorstelling helpen, zijn dan ook aanwezig.
Vrijdag de 19 april  rond etenstijd, wordt er begonnen met het schminken van alle leerlingen.
Vrijdagavond de 19 april helpen ouders bij de voorstelling en bijvoorbeeld bij de loterij.Heeft u mooie kadootjes die als prijs kunnen dienen voor de loterij? U kunt ze alvast inleveren op school.

De moestuin
Marjon Donker krijgt hulp! Marjon heeft aan het einde van vorige zomer voorgesteld het beheer van de moestuin op zich te gaan nemen. Dit natuurlijk samen met de leerlingen. Maar nu krijgt ze bij de opstart hulp. Job Daniels, de broer van Anna ( groep 6) , zocht nog een opdracht voor zijn maatschappelijke stage. Hij heeft voorgesteld te helpen met de start van de "nieuw op te zetten"moestuin. Wow, Job, leuk hoor! We zijn benieuwd!

Oxfam Novib

Deze week ontving de school een officieel bewijs voor de financiële bijdrage voor een kleuterklas.

Sportkennismakingscursussen
Wil je graag kennismaken met een sport, klik dan op onderstaande link.
www.activity4kids.nl

afmelden